Forum Autikowe Forum Strona Główna Autikowe Forum
Forum o autyzmie, czyli co o tej chorobie wiedzieć powinniśmy
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

C jak...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Autikowe Forum Strona Główna -> Autystyczne ABC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magdalena Maciaszek



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 143

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 17:44    Temat postu: C jak... Odpowiedz z cytatem

Hasła z dziedziny autyzmu na literę "C"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Reklama






Wysłany: Pon Gru 14, 2009 17:44    Temat postu:

Powrót do góry
Magdalena Maciaszek



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 143

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 18:13    Temat postu: C.A.R.S. - Childhood Autism Rating Scale Odpowiedz z cytatem

C.A.R.S. - Childhood Autism Rating Scale


Ten test był jedną z części diagnozy, która stwierdziła autyzm (spektrum jak kto woli) u Princessy. Znalazłam go na stronie

(http://asperger.republika.pl/aq.htm).

To inaczej Skala Oceny Autyzmu Dziecięcego. Nie jest to oczywiście jedyny wyznacznik. Diagnoza to proces skomplikowany, poparty obserwacjami, testami, wywiadami, dokumentacją, badaniami. CARS to jedynie (moim zdaniem) wstęp. Princessa według Pani Psycholog otrzymała 35 punktów. Ja oceniłam ją na 32 (no wiadomo, że słodzę Very Happy ). Ale wynik prawie taki sam.


Według CARS wyniki są interpretowane następująco:

15-30 dziecko nie jest autystyczne

30- 36 dziecko lekko- umiarkowanie autystyczne ( należy rozważyć możliwosc wystepowanie wysokofunkcjinujacego autyzmu HFA lub zespołu aspergera, ZA dla przedzialu 30-33)

36-60 dziecko autystyczne, w stopniu ciężkim





Childhood Autism Rating Scale C.A.R.S.




Instrukcja: Dla każdego elementu zakresl numer, który najbardziej odpowiada opisowi zachowań twojego dziecka. By zaznaczyć, że zachowania dziecka plasuja się pomiędzy dwoma opisami możesz użyć skali 1,5; 2,5 lub 3,5. Dla każdej kategorii oceń dziecko osobno.




I. Relacje międzyludzkie



1 Zachowanie dziecka jest odpowiednie do wieku. Można czasami zaobserwować niesmiałosć i kapryszenie jako reakcję na polecenie dotyczące zachowania. - reakcje te nie sa na niepokojacym poziomie.

1,5

2 Reakcje lekko nieprawidłowe. Dziecko może unikać patrzenia dorosłemu w oczy, unikać dorosłego. Kaprysić, gdy jest zmuszane do kontaktu. Może być nadmiernie niesmiałe, być mniej czułe niż zwykle lub też przytulać się do rodziców bardziej niż większosć dzieci w tym wieku.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe relacje. Czasami można zaobserwować izolowanie się ( wydaje się , że dziecko nie zauważa dorosłego). Potrzebne są częste i stanowcze zachowania mające na celu utrzymanie uwagi dziecka. Dziecko inicjuje minimalny kontakt wzrokowy.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe relacje. Dziecko wydaje się całkowicie odizolowane lub nieswiadome, co robi dorosły. Dziecko prawie wcale nie inicjuje kontaktów z dorosłym, nie reaguje. Działaja tylko bardzo mocne i wytrwałe działania mające na celu uzyskanie uwagi dziecka.




II. Nasladownictwo/ imitowanie



1 Własciwe nasladowanie/ powtarzanie. Dziecko potrafi nasladować dźwieki, słowa i ruchy, ktore są porównywalne do poziomu umiejętnosci rówiesników.

1,5

2 Lekko niewłasciwe nasladownictwo. Dziecko nasladuje proste zachowania, takie jak klaskanie lub pojedyncze dźwięki. Czasami po naklanianiu lub z lekkim opóźnieniem.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe nasladownictwo. Dziecko czasami powtarza tylko częsć dzwieków, ruchów. Potrzebuje dużej pomocy ze strony dorosłego. Często nasladuje z dużym opóźnieniem.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe nasladownictwo. Dzieko nie nasladuje słów, dzwięków i ruchów, lub robi to bardzo rzadko, mimo znacznej pomocy.



III. Odpowiedź emocjonalna



1 Odpowiedź emocjonalna odpowiednia do wieku i sytuacji. Dziecko demonstruje odpowiednią reakcję za pomocą mimiki, postawy ciała i sposobu bycia.

1,5

2 Lekko nieprawidłowa reakcja. Dziecko czasami okazuje nietypową reakcje (typ lub stopień nasilenia emocji). Sporadycznie reakcja może nie być związana z obiektem lub sytuacją.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowa reakcja. Dziecko wyraźnie okazuje nieodpowiednią reakcję emocjonalną ( rodzaj lub nasilenie) Reakcje mogą być nadmierne lub nie związane z sytuacja. Dziecko może grymasić, smiać się lub pozostawać zesztywniałe nawet, jesli nie było żadnej sytuacji, która mogłaby wywołać zmianę emocji.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowa reakcja emocjonalna. Odpowiedź emocjonalna bardzo rzadko jest adekwatna do sytuacji. Bardzo trudno jest zmienić nastrój dziecka. Równoczesnie emocje dziecko mogą ulec całkowitej zmianie bez jakiejkolwiek zmiany w otoczeniu .




IV Władanie ciałem/ użycie ciała



1 Zachowanie/ użycie ciała odpowiednie do wieku dziecka. Dziecko porusza się tak samo szybko i sprawnie, jak rówiesnicy.

1,5

2 Lekko nieprawidłowe zachowania. Można zaobserwować niewielkie nieprawidłowosci, niezgrabnosć, słabą koordynację ruchową, powtarzalne ruchy lub bardzo rzadko bardziej nieprawidłowe zachowania.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe władanie ciałem. Zachowania wyraźnie bywajądziwne lub nieprawidłowe dla wieku; nieprawidłowa postawa ciała lub gesty, uporczywe wptarywanie się, skubanie ciała, autoagresywne zachowania, kołysanie sie, obracanie, chodzenie na palcach.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe władanie ciałem. Intensywne lub bardzo często występujące zachowania opisane powyżej. Zachowania utrzymują się mimo prób zniechęcenia lub odwrócenia uwagi poprzez włączanie dziecka w inne zajęcia



V Użycie przedmiotów



1 Własciwe posługiwanie się i zainteresowanie zabawkami i i innymi przedmiotami. Odpowiednie do umiejętnosci i wieku. Zabawki wykorzystywane są we własciwy sposób.

1,5

2 Lekko nieprawidłowe posługiwanie się i zainteresowanie zabawkami. Dziecko może okazywać nieprawidłowe zainteresowanie lub bawić sie w nieprawidłowy sposób, np uderzając w cos zabawką, lub ssać ją.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe poslugiwanie się zabawkami lub innymi przedmiotami. Dziecko może być wyraźnie nie zainteresowane zabawką lub wręcz przeciwnie - mieć calą uwagę skupiona na jednym przedmiocie. Może poslugiwać sie zabawką w sposób nieprawidłowy, skupić sie na jakiejs częsci zabawki. Dziecko może być zafascynowane refleksami swiatla na zabawce, może poruszać pewne elementy w zapamiętaniu, nie interesując się pozostałymi zabawkami

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe użycie lub zainteresowanie zabawkami lub innymi obiektami. Dziecko może wykazywać zachowania opisane powyżej lecz z większa intensywnoscią lub częsciej. Bardzo ciężko jest odwrócić uwagę dziecka pochłoniętego tymi zajęciami.



VI Adaptacja/ przystosowywanie się do zmian



1 Reakcja odpowiednia do wieku dziecka. Dziecko może zauważyć lub skomentować zmiane w typowych zajeciach codziennych, ale akceptuje zmianę bez oznak stresu

1,5

2 Lekko nieprawidłowa dla wieku dziecka reakcje na zmiany. Kiedy dorosły próbuje zmienić zadanie, dziecko może kontynuować to samo zajęcie lub posługiwać się tymi samymi materiałami

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowa dla wieku dziecka reakcja. Dziecko aktywnie odmawia zmian w rutynie, próbuje kontynuować dotychczasowe zajęcie. Ciężko jest przestawić zainteresowanie/ skupienie dziecka. Dziecko może być zdenierwowane i nieszczęsliwe gdy dotychczasowa, dobrze znana rutyna ( plan zajec/ dnia) zostaje zmieniona.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowa dla wieku dziecka reakcja na zmiany. Dziecko okazuje bardzo mocne reakcje na zmiany. Jezeli zmiana jest wdrażana na siłe dziecko może bardzo mocno się zdenerwować, nie współpracować, wpadać w furię/ histerię.



VII Reakcje wzrokowe



1 Reakcje wzrokowe są normalne i odpowiednie do wieku. Dziecko używa wzroku w połaczeniu z pozostałymi zmysłami, jako sposobu poznawania nowego obiektu

1,5

2 Lekko nieprawidłowe reakcje wzrokowe. Trzeba co jakis czas przypominać dziecku, by patrzyło na obiekty (moze byc osoba badź przedmiot). Dziecko może być bardziej zainteresowane patrzeniem na swiatła/lampy lub lustra niż patrzeniem na rówiesników. Czasami może patrzeć w przestrzeń lub unikać patrzenia prosto w oczy rozmowcy

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe reakcje wizualne. Należy często przypominać dziecku, by patrzyło na to, co robi. Dziecko może patrzeć się w przestrzeń, unikać kontaktu wzrokowego, patrzeć na przedmioty pod dziwnym kątem lub przytrzymywać przedmioty bardzo blisko oczu.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowa reakcja. Dziecko w sposób ciagły unika patrzenia na ludzi lub szczególne przedmioty. Może w sposób ekstremalny demonstrować zachowanie opisane powyżej.




VIII Reakcje sluchowe



1 Reakcje słuchowe odpowiednie dla wieku. Zachowania dziecka związane ze słuchem są prawidłowe i odpowiednie dla wieku. Słuch jest wykorzystywany we współpracy z pozostałymi zmysłami.

1,5

2 Lekko nieprawidłowe reakcje słuchowe. Można czasami zauważyć brak reakcji/odpowiedzi lub nadmierną reakcję na niektóre dźwięki. Reakcje na dźwiek mogą być opóźnione i potrzebne jest powtarzanie sygnału, by zyskać uwagę dziecka. Uwaga dziecka może zostać rozproszona przez obce dzwięki.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe reakcje słuchowe. Reakcje dziecka zmieniają się, dziecko często ignoruje kilka pierwszych powtórzeń dzwięku. Może zakrywać uszy i bać sie dźwięków/ odgłosów życia codziennego.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe reakcje. Mozna zaobserwować nadmierne reakcje na dźwieki/ odgłosy lub reagować zbyt słabo na uwydatnione dźwieki / odgłosy niezależnie od ich typu



IX Użycie zmysłów smaku, powonienia, dotyku. Reakcje zwiazane z tymi zmysłami



1 Normalne posługiwanie się zmysłami smaku, węchu i dotyku. Dziecko rozpoznaje nowe obiekty w sposób odpowiedni do wieku, najczęsciej dotykając lub oglądając. Węch i smak używane są w sposób odpowiedni. W sytuacji, gdy dziecko cos boli można zauważyć dyskomfort, ale reakcja nie jest przesadzona.

1,5

2 Lekko nieprawidłowe użycie zmysłow i reakcje z nimi związane. Dziecko może upierać się przy wkładaniu róznych przedmiotów do buzi, wąchać i próbować smaku przemiotów nie nadająch się do jedzenia. Dziecko może przesadnie reagować na ból lub ignorować go całkowcie w sytuacji, gdy typowe dziecko okazywało by umiarkowany dyskomfort.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe użycie zmysłow i reakcje z nimi związane. Dziecko może być zaabsorbowane dotykaniem, wąchaniem lub próbowaniem smaku przedmiotów lub osób. Dziecko może reagowac zbyt silnie lub zbyt słabo.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe użycie zmysłów i reakcje z nimi związane. Dziecko jest pochłoniete wąchaniem, próbowaniem i dotykaniem przedmiotów bardziej w celach odczuciowych (wrażenia) niż w celach poznawczych bądź użytkowych. Dziecko może calkowicie ignorować nawet silny ból lub bardzo mocno reagować nawet na niewielkie obrażenie / ból.




X Strach/ lęki i nerwowość



1 Normalny poziom lęku i nerwowosci. Zachowanie dziecka jest adekwatne zarówno do sytuacji, jak i wieku.

1,5

2 Lekko nieprawidłowy poziom lęku i nerwowosci. Dziecko czasami okazuje zbyt mało, lub zbyt intensywny lęk lub nerwowosć w porównaniu typowego dziecka w tym samym przedziale wiekowym, w podobnej sytuacji.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowy poziom lęku. Dziecko okazuje zbyt mocną lub zbyt słabą reakcję na sytuację, nawet w porównaniu z dziećmi starszymi lub młodszymi.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowy poziom lęku i nerwowosci. Lęki utrzymują się mimo powtarzanych kilkukrotnie prób z bezpiecznymi/ nieszkodliwymi sytuacjami bądź obiektami. Uspokojenie lub pocieszenie dziecka wymaga bardzo duzego wysiłku. Może sie zdarzyć odwrotnie- dziecko nie okaże odpowiedniej ostrożnosci / respektu, w stosunku do niebezpieczeństw, których typowe dziecko będzie starało się unikać.




XI Komunikacja słowna



1 Normalna komunikacja słowna, odpowiednia dla wieku i sytuacji.

1.5

2 Lekko nieprawidłowa komunikacja słowna. Można zauważyć ogólne opóźnienie w zakresie mowy. Mowa najczęsciej jest wyraźna, jakkolwiek można zaobserwować echolalie [mimowolne powtarzanie wyrazów, zdań dopiero co usłyszanych] lub przestawiona wymowę (pronoun reversal). Dziecko może posługiwać się nieprawidłowymi słowami bądz żargonem.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowa komunikacja słowna. Dziecko może nie posługiwać się mową. Jeżeli dziecko posługuje się mową to komunikacja werbalna może być mieszaniną prawidłowej mowy z elementami takimi jak: żargon, echolalia i przestawiona wymowa. Nietypowosci prawidłowej mowy mogą obejmować również nadmierne zadawanie pytań lub zaobsorbowanie konkretnym tematem.

3,5

4 Bardzo nieprawidlowa komunikacja słowna. Dziecko nie posługuje się wyrażną mową, może popiskiwać jak niemowlę, wydawać osobliwe dźwieki, czasami podobne do odgłosów zwierząt. Dziecko może wdawać z siebie zestaw różnych odgłosów mających zastępować mowę lub w uporczywy i dziwaczny sposób używać niektórych rozpoznawalnych słów lub zdań.




XII Komunikacja pozawerbalna



1 Normalne użytkowanie komunikacji pozawerbalnej (gesty, mimika, postawa ciała), odpowiednie do wieku dziecka i sytuacji.

1,5

2 Lekko nieprawidłowa komunikacja pozawerbalna. Niedojrzały sposób komunikacji pozawerbalnej. Dziecko może tylko ogólnie wskazywać lub sięgać reką dla oznaczenia czego chce, w sytuacji gdy typowe dziecko pokazuje ( lub sięga) wyraźniej.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowa komunikacja pozawerbalna. Zazwyczaj dziecko nie potrafi pozawerbalnie okazać swoich potrzeb i żądań, jak również nie potrafi zrozumieć komunikatów pozawerbalnych innych osób.

3,5

4 Bardzo nieprawidlowa komunikacja pozawerbalna. Dziecko używa tylko osobliwych gestów, pozbawionych konkretnego znaczenia. Dziecko nie ma swiadomosci znaczenia gestów, mimiki innych.




XIII Poziom aktywności



1 Normalny poziom aktywnosci, odpowiedni do wieku dziecka i okolicznosci. Dziecko nie jest ani bardziej, ani mniej aktywne niż dzieci w grupie rówiesniczej w podobnej sytuacji.

1,5

2 Lekko nieprawidłowy poziom aktywnosci. Dziecko może być albo niespokojne/ruchliwe, albo rozleniwione i czasami porusza się, jakby w zwolnionym tempie.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowy poziom aktywnosci. Dziecko może być bardzo aktywne i trudne do okiełznania. Dziecko możę mieć nieograniczoną ilosć energii, nie być gotowym do położenia sie i zasnięcia. Możliwa jest sytuacja odwrotna - dziecko może być ospałe i wymagać wielu napomnień by cos zrobiło/ ruszyło się.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowy poziom aktywnosci. Dziecko jest hiperaktywne lub ospale. Poziom aktywnosci może zmianiać się z jednego ekstremum do drugiego.



XIV Poziom, zwięzłosc i logika odpowiedzi intelektualnej



1 Poziom inteligencji dziecka jest normalny i wyrównanyw różnych obszarach. Dziecko jest tak inteligentne, jak typowe dziecko w podobnym wieku. Nie ma specjalnych zdolnosci lub problemów intelektualnych.

1,5

2 Lekko nieprawidłowe funkcje intelektu. Dziecko nie jest tak błyskotliwe, jak dzieci w podobnym wieku. Umiejętnosci są na wyrównanym poziomie.

2,5

3 Umiarkowanie nieprawidłowe funkcje intelektu. Zazwyczaj dziecko nie jest tak błyskotliwe jak dzieci w podobnym wieku, jednak funkcjonowanie jednej lub wiecej umiejętnosci intelektualnych jest zbliżone no normalnego poziomu.

3,5

4 Bardzo nieprawidłowe funkcje intelektu. Dziecko nie jest tak błyskotliwe, jak rówiesnicy, jednoczesnie może być bardziej uzdolnione w jednej lub wielu dziedzinach niż dzieci w tym samym przedziale wiekowym



XV Wrażenie ogólne



1 Brak autyzmu. Dziecko nie okazuje żadnych symptomów charakterystycznych dla autyzmu.

1,5

2 Lekki autyzm . Dziecko okazuje tylko kilka z symptomów charakterystycznych dla autyzmu , autystyczne w lekkim stopniu

2,5

3. Pośredni autyzm. Dziecko okazuje pewną ilosć symptomów charakterystycznych dla autyzmu, autystyczne w umiarkowanym stopniu

3,5

4 Cieżki autyzm. Dziecko okazuje wiele cech charakterystycznych dla autyzmu, autystyczne w stopniu ekstremalnym.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Magdalena Maciaszek



Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 143

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 18:30    Temat postu: Candida Odpowiedz z cytatem

Oj, od czego zacząć? Według mnie chyba od tego, że ja osobiście uważam, że to pierwsza rzecz, która powinna zostać ustalona zanim cokolwiek zaczniemy robić. Każda choroba ma przyczynę. Kolejność więc jest taka:
- obserwacja - coś nas niepokoi,
- diagnoza - co nam dolega,
- przyczyna - dlaczego tak się dzieje,
- działanie - leczymy się, bo wiem co musimy zwalczyć.


"Candida albicans - bezotoczkowy grzyb zaliczany do drożdżaków, wywołujący zakażenia oportunistyczne u chorych z obniżoną odpornością. Stanowi on florę fizjologiczną przewodu pokarmowego u 40-80% populacji.

Obecność 34 antygenów (zbudowanego głównie z mannanu) pozwala na różnicowanie w obrębie gatunku. Ze względu na różnicę jednego antygenu wyodrębniono C. albicans typ A (który posiada składnik antygenowy o numerze 6) od typu B, który tego składnika nie posiada..." - za wikipedia.pl

No i kto coś rozumie? Pytam tych, którzy nie są lekarzami, naukowcami, farmaceutami i laborantami...

No to może tak:

"Candida albicans należy do rodziny drożdży i jest jednkomórkowym grzybem. Ta forma drożdży lokuje się w różnych częściach ciała, w tym w układzie pokarmowym. Ogólnie mówiąc, łagodne mikroby ograniczają ilość drożdżaków w układzie pokarmowym i w ten sposób kontrolują one ich ilość. Jednak podawanie antybiotyków, zwłaszcza wielokrotne może zniszczyć te mikroby. To może spowodować nadmierny przyrost candida albicans. Kiedy drożdżaki się rozmnażają, uwalniają się w organizmie toksyny, o których wiadomo, że zakłócają pracę centralnego układu nerwowego i układu odpornościowego." - prawda, że lepiej? (dzęki www.autyzmpomoc.org).


Prościej - grzyby, drożdżaki i pasożyty, które nota bene są wszędzie, WSZĘDZIE!!! , powodują zachwianie równowagi flory jelitowej. A wiadomo, że jak coś jest zakłócone to nie funkcjonuje tak, jak powinno. Fakt, proste jak drut. A jeśli jeszcze to coś, co zakłóca nam florę jelitową zakłóca również pracę układu nerwowego i odpornościowego - mamy problem. Wzrost drożdży w organizmie może spowodować takie zachowania jak:
- splątanie,
- hiperaktywność,
- problem z koncentracją,
- senność,
- drażliwość,
- agresywność,
- bóle głowy,
- bóle żołądka,
- zaparcia,
- bóle spowodowane gazami,
- zmęczenie,
- depresja.

Te problemy często występują silniej w wilgotne i/ lub deszczowe dni. Coś Wam to mówi?

Obszerne informacje znajdziecie:

http://www.autyzmpomoc.org.pl/candida.htm

http://www.noni.com.pl/autyzm.html

Poczytajcie, bo nie chcę tutaj zanudzać długimi tekstami. Jeśli ktoś będzie zainteresowany - wgłębi się w lekturę. Ja chcętylko nakreślić temat i pokierować gdzie można dowiedzieć się więcej,

Jeśli podejrzewacie u swojego dziecka autyzm, zaobserwowaliście objawy typowe dla tej choroby, może to oznaczać również obecność Candida. Nawet u osób zdiagnozowanych w kierunku autyzmu lub ASD lub ZA, zanim rozpoczęte zostanie jakiekolwiek leczenie, powinno się przywrócić równowagę flory jelitowej.
1. Badania w kierunku drożdży i pasożytów
2. Zwalczanie Drożdżaków
3. Jedziemy dalej.

Ważną rolę w równowadze tej flory odgrywają oczywiście probiotyki. Drożdżaki zwalczać można lekami przeciwgrzybicznymi:
- Nystatyna
- Nizoral
- Diflucan

ze wspomaganiem:
- czosnek,
- olej MTC (trójglicerydy)
- węgiel aktywny,

Tutaj znajoma formułka - NIE STOSUJCIE TEGO BEZ ZALECEŃ LEKARZA!!!!!!! i te wykrzykniki aż do samego końca strony powinny być.

Zerknijcie na stronę www.akson.org:

•Infekcja Candidą albicans jako przyczyna autyzmu - opis przypadku.
•Candida albicans przyczyną wielu zachowań autystycznych zachowań.
•Candida albicans przyczyną zwiększonego wydalania kwasu moczowego u dzieci autystycznych.
•Mój syn cierpi na kandydozę. Rafał.
•Wymagania dietetyczne przy kandydozie.

Myślę, że to wyczerpie na początek temat Candida.
Tak jeszcze na koniec. Czytam i czytam już od ładnych paru tygodni i czasem z całego artykułu wyłapię tylko jedno zdanie, które może się przydać. Nie pamiętam więc gdzie wyczytałam, żeby zwrócić uwagę (w temacie candida) na:
- zachowanie dziecka, które ulega zmianie (czytaj pogorszeniu) w pochmurne, deszczowe dni, lub w mokrych, wilgotnych i ciemnych pomieszczeniach,
- częste pleśniawki,
- fungus na dłoniach lub rękach,
- podkrążone oczy,
- nadmierne odpażenia pieluszkowe,
- plamy na paznokciach

" W USA, dzięki Los Angeles Times /25.09.1983/ rozgłos uzyskał przypadek Duffy Mayo. Ten chłopiec, dwukrotnie diagnozowany jako autystyczny, świetnie rozwijał się do 3 ½ roku życia, by potem, po infekcji uszu i po podanych antybiotykach nastąpił regres. Matka, szukając ratunku u lekarzy, szczęśliwie trafiła do alergologa Alaina Lewina, który stwierdził, że system immunologiczny chłopca był wielokrotnie uszkadzany. Fakt, że Duffy był leczony antybiotykami skłonił go do przypuszczenia, że ma do czynienia z szczególnie ostrym przypadkiem kandydozy. Leczenie i stosowanie specjalnej diety dało cudowny efekt i dziś Duffy jest żywym, wspaniale rozwiniętym dzieckiem z niewielkimi pozostałościami autyzmu.

Na prośbę wielu rodziców Gianna Mayo - matka Duffiego zebrała i spisała objawy pacjentów z Candidą.

Oto one:

1. Leczenia antybiotykami w bardzo wczesnym wieku przez dłuższy okres.

2. Zatwardzenia, wzdęcia, biegunka, albo kombinacja tych trzech symptomów, szczególnie z biegunką mającą bardzo pieniste, śmierdzące stolce z kawałkami nie strawionego pożywienia.

3. Łaknienie węglowodanów, słodyczy, serów, chleba, albo unikanie kwaśnego pożywienia czy normalnych warzyw i białek.

4. Obrzęk na rękach, twarzy, stopach; także klasyczne alergiczne „podbite oczy" (ciemne obwódki pod oczami).

5. Zapach podobny do acetonu z ust, albo pleśniowy zapach zarówno z ust jak i z całego ciała. Także -wymioty z nie strawionym jedzeniem o takim zapachu.

6. Skłonności do opryszczki z towarzyszącą gorączką i kilkoma (nielicznymi) pęcherzykami (2-3 razy w roku) -jednocześnie pogorszenie zachowania i innych objawów.

7. Po spożyciu słodyczy czy węglowodanów -nadpobudliwość przez 15 -20 minut, przechodzące w senność (szczególnie widoczne u bardzo małych dzieci).

8. Zachowanie i inne objawy poprawiają się przy zmianie klimatu na suchy i ciepły. Pogorszenie -przy deszczu.

9. Powtarzające się infekcje ucha i górnych dróg oddechowych.

10. Ataki „pijackiej" euforii, dziwne zachowanie, nieodpowiedni śmiech, chwiejność przy chodzeniu, zaburzona równowaga i koordynacja ruchów."

Źródło: Ewa Szmytkowska; W: Dziecko Autystyczne, XIV Ogólnokrajowy Dzień Rehabilitacji Dziecka, Wrocław 1990
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
desda



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 2

PostWysłany: Sob Paź 22, 2016 15:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję za ten wpis! Nie tylko dzieci autystyczne potrzebują pomocy, ale także ich rodzice, czasem jest bardzo ciężko zmagać się z chorobą dziecka, dlatego zachęcam również rodziców do skorzystania z pomocy psychologa
_________________
Jeśli potrzebujecie pomocy lub psychicznego spokoju pomoże Wam psychoterapeuta jelenia góra
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wetfinger



Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob Lis 05, 2016 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra inicjatywa brawa dla ciebie ! Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
sofiaa



Dołączył: 22 Lis 2016
Posty: 5

PostWysłany: Wto Lis 22, 2016 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piękny wpis Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zochapi



Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 2

PostWysłany: Sro Sty 18, 2017 09:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twisted Evil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Sro Sty 18, 2017 09:30    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Autikowe Forum Strona Główna -> Autystyczne ABC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Autikowe Forum  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group